לא חיפשת ומצאת? – לא להאמין!

חיפוש ברשת: נשיקות, אימו וגנגסטרים
אחד החברים שלי פרסם לפני כחודש בבלוג שלו ובטאמבלוג שלו את תחילת החיפוש הבא “בגוגל”, והופתע ממה שמצא בתכונת ההשלמה האוטומטית של מנוע החיפוש. למעשה ניתן להסיק מכך מהם החיפושים ה’חמים’ ביותר בגוגל, סביב מילות החיפוש שהוא בחר.

אז מה פתאום נזכרתי בזה עכשיו..?

אחרי שהעליתי ליו-טיוב את עבודת הוידאו החדשה שלי, רציתי קצת לחפור יותר סביב נושא הפרטיות, זכויות היוצרים ובקרת התגובות שמספק שירות יו-טיוב. כהרגלם של רבים וטובים, החלטתי להתחיל בגיגול של השאלה, בתיבת החיפוש בראש דף הבית של יו-טיוב. רק סיימתי להקליד את המילה “How” וההצעות שקיבלתי מתכונת ההשלמה האוטומטית, שעשעו אותי. (לחצו להגדלה)

הרבה זמן שאני טוען שאנחנו חיים בתקופה מעניינת מאוד ומצולמת מאוד (אם לא המתועדת ביותר בהיסטוריה) ושהמרחב הפרטי והציבורי מטשטשים אט אט. אם תיזכרו תיווכחו שעד לפני 7-8 שנים היתה מגמה של “אל תשתפו מידע עליכם באינטרנט” או “אל תחשפו את השם האמיתי שלכם ברשת” ועוד שלל עצות לביטחון אישי וירטואלי, הרי שכיום, בחיים מקוונים, זה נראה כל כך זר, ארכאי ונאיבי. כל ילד או ילדה בני 12 כבר מככבים באתרי מסיבות כמו לילה, אטרף, בין ודומיהם, מנהלים לעצמם פרופיל במקושרים (המשקיענים הגיעו כבר לפייסבוק), בלוגים ב’תפוז’ ומגמת הגיל בירידה מתמדת (הנה, רק היום אחד מבני הדודים הצעירים שלי, רק בן 9, שלח לי הצעת חברות בפייסבוק. אני עדיין לא החלטתי אם ואיך לצרף אותו).
בעולם של מנועי חיפוש אני עדיין מופתע כל פעם מחדש לגלות נושאים שעולים לרשת בצורת סרטוני הדרכה הזויים ביו-טיוב וערכי וויקיפדיה שונים ומשונים.

אני לא יודע לאן אנחנו ממשיכים מכאן, אבל בטוח שזה יהיה מעניין.

כתיבת תגובה