Imagenomic ! עכשיו, תפסיק לדמיין.

בפרסום קודם הראיתי מדריך להחלקת העור וכהמשך רציתי לשתף אתכם באפשרות נוספת לא פחות מוצלחת, בצורת תוסף (Plug-in) לפוטושופ: Portraiture מבית Imagenomic.
Portraiture היא תוספת לפוטושופ שנותנת לנו את האפשרות ‘לרטש’ את הפורטרטים שלנו בעזרת ממשק ידידותי ובעל סדר פעולות מובנה. היתרון בעבודה עם התוסף הזה היא העובדה שהוא פשוט נוח יותר מאשר לזכור שיטות שונות, סדרת פעולות בפוטושופ, שכפול שכבות, מסכות וכו’. חשוב לדעתי לשם לב למספר נקודות בכדי להשיג תוצאות ברמה גבוהה:
  1. כצלם ופוטושופיסט, אני עדיין חוזר וטורח לציין בפני כל מי שעוסק בריטאצ’ינג, כי הבסיס לעבודה הוא בראש ובראשונה צילום טוב ואיכותי.
  2. הדבר השני הוא להיות מודע עד כמה רחוק הלכת עם העיבוד – אם עולה השאלה אם זה “טו-מאצ'” אז זה טו-מאצ’! בנושא הריטאצ’ינג חשוב לזכור ש”הרבה זה פחות” ועיבוד מוגזם יוצר חוסר אמינות אצל הצופה.
  3. הדבר אחרון שלדעתי מבדיל בין עבודה טובה מאוד לעבודה מצוינת, הוא שלב ‘העלמת הפגמים’ (חצ’קונים, צלקות וכד’) שלטעמי אין כל תחליף ראוי לעבודה ידנית מלאה (clone stamp, spot healing brush וכו’) לפני תחילת השימוש בתוסף.
בכל אופן, התוסף נותן מגוון רחב של אפשרויות עבודה על הפורטרט, החל מ presets מובנים, היכולים לשמש כבסיס לעיבוד בו אתם מעוניינים, ועד ליצירת מסכה לפי גוונים, בכדי להיות מדויקים כמה שיותר בתמונות המצריכות הפרדה רבה בין פרטים. אחד הדברים השווים היא האפשרות לראות את היסטוריית הפעולות עם תמונות ממוזערות ליד כל שלב ושלב.
התוכנה ניתנת להורדה מאתר החברה לתקופת ניסיון, אם כתוסף לפוטושופ ואם כתוסף ללייטרום.
קיים  אך ייתכן ולחלק מכם הוא יהיה מייגע (חצי שעה של וידאו עם הנגַנָה לא מעוררת במיוחד) אבל נראה לי ששווה לצפות בו בכדי להכיר את היכולות שיש בתוסף זה.
שיהיה בהצלחה.

כתיבת תגובה