מצלפוניה

מי שהיה בכדור הארץ בשנים האחרונות ודאי שם לב כי ה’מצלפונים’ – מצלמות הטלפונים הסלולריים – החלו לתפוס נתח נכבד מכמות התמונות והדימויים המועלים לרשת (ואפילו אלו המודפסות בחנויות הצילום). הסיבה העיקרית היא בראש ובראשונה היותן של מצלמות אלו לרוב הזמינות ביותר שכל אחד מאיתנו מחזיק בכיס, הן ממלאות מקום כאלבום דיגיטלי נייד לתמונות ולסרטונים שאנחנו לוקחים איתנו לכל מקום ומשתפים עם כל מי שרק נרצה.
בשנים האחרונות החלו גם מצלמות הלומו וההולגה – מצלמות 120 פשוטות עם עדשות פלסטיק – לעשות קאמבק ולהופיע בידיהם של חובבי צילום שאוהבים את ההפתעות שהמצלמות האלו מספקות. 
עם הופעתם וזמינותם של יותר ויותר טלפונים חכמים – סמארטפונים, החלו להופיע אפליקציות רבות שהביאו את הלומו את הרטרו ואת הפילם היישר אל המצלפונים, הלומו הדיגיטליות. את הפילם והתמונות ‘המוזרות’ מעדשות הפלסטיק של אז, החליף החיישן הפצפון, עדשות הפלסטיק והאפליקציות של היום.   
כמה מן האפליקציות שמותקנות אצלי נמצאות זמינות בגרסאות חינמיות (ובגרסאות פרו בתשלום) ועושות עבודה לא רעה בכלל, אם אתם מאוהבי הז’אנר.

אפליקציה שתספק לכם מצלמות ‘אולד-סקול’ בהשראת הלומו, ההולגה הפולארויד ועוד. אין זום, אין פלאש ואין וידאו אבל יש שריטות, יש האפלת-פינות (vignetting), יש צבעים מוזרים (Cross-processing) ויש מסגרות. אפילו תצוגה ע”ג חוט עם קליפסים בחדר החושך קיימת. בגרסא שבתשלום הסירו את הפרסומות שבחלק התחתון והוסיפו פלס-בועה בשביל שתוכלו ליישר את הפריימים שלכם טוב יותר.
הרזולוציה המקסימאלית לא מנצלת את מקסימום הפיקסלים שהמצלפון שלכם מציע, אך לשימושים של תצוגה ברשת או הדפסות בגודל סטנדרטי, זה יותר ממספיק. 
עשרות סגנונות, צבעים ואפקטים שיתנו לתמונות שלכם טאצ’ של מצלמות לומו, שחור-לבן עתיק, מראה HDR, פוקוס סלקטיבי ועוד רבים אחרים. את הרזולוציה תוכלו לקבוע עד למקסימום שהמצלמה שלכם מאפשרת, מה שיכול להיות שימושי אם תחליטו להדפיס ולהפוך את התמונות הדיגיטליות שלכם לתמונות של ממש.

pic name

pic name

אולי האפליקציה ה’מצלמתית’ האהובה עלי מכל ההיצע שקיים בשוק האפליקציות. מעל  80 אפקטים שונים של מצלמות, סרטי צילום ומסגור קלאסי, שהופכים את המצלפון שלכם ממצלמה ‘לא משו’ למצלמת רטרו של ממש. גם כאן תוכלו להגדיר את הרזולוציה למקסימום שהמצלמה שלכם מספקת.


pic name

pic name

pic name

pic name

אמנם רבים (ואני ביניהם) עדיין מתייחסים לכל נושא הצילום בסלולרי כגימיק ולא כפורמט צילום איכותי, אך שימו לב לחבר’ה הבאים שלקחו את הצילום הסלולרי,צעד אחד קדימה, וצילמו חתונה שלמה – וידאו וסטילס – הכל הכל הכל בסלולרי:




לסקירת מגוון תוכנות ‘צילומיות’ אחרות כנסו לכאן

כתיבת תגובה