דוגמניות דור 3.0: היופי במציאות הדיגיטלית

לא פעם יצא לי לעסוק במסגרות שונות בנושא דימוי הגוף בעידן הדיגיטלי, והחיצוניות המעוותת שניבטת אלינו מבין דפי המגזינים ולוחות המודעות.

המרדף אחר הרזון המטורף והסטנדרטים הקיצוניים של תעשיית היופי הובילו לא פעם אף למקרי מוות ולהרעבה עצמית ונראה כי בעידן דוגמניות הפוטושופ הקווים היטשטשו עד לבלי היכר.
חברת האופנה H&M עוררה לא מעט מחלוקת, לאחר שהודתה כי רוב המודליות המופיעות באתר החברה הן בעצם יצירי מחשב שעליהם ‘הודבקו’ ראשים אמיתיים. החברה טוענת כי הדבקת ראשים אמיתיים של דוגמנים ודוגמניות, על גבי מודלים ממוחשבים CGI, מספקת דרך טובה יותר להציג בגדים, מאשר להשתמש בדוגמנים ודוגמניות בשר ודם הלובשים אותם.
דוברת החברה, ניקול כריסטין אמרה לחדשות ABC כי “טכנולוגיה שכזו ניתן למצוא בשימוש נרחב בענף, ואין לראות בכך כמטרה לכוון לאידיאל מסויים או למבנה גוף מסויים, אלא אך ורק טכניקה להצגת הבגדים שלנו.
מצער אותנו אם הטענו מישהו להאמין כי המודלים הוירטואלים שלנו הם אמיתיים, אין זה נכון ומעולם לא היתה זו כוונתנו. אנו נמשיך בדיון פנימי כיצד נוכל לספק מידע ברור יותר ללקוחותינו”.
מצא את ההבדלים: הבנות של H&M

נדמה כי למרות הנסיונות הגוברים, על הגבלת השימוש בתוכנות מחשב להצרת היקפים של דוגמניות, והנסיונות להגביל ולמנוע קמפיינים בהן מככבות דוגמניות בתת משקל; מצאה התעשיה את הדרך להמשיך ולקיים את פולחן הרזון והיופי, גאלאתיאה בת דורנו.
   
קרדיט ל PetaPixel על הידיעה

כתיבת תגובה