טראש דה דרס | Trash The Dress

ב 48 שעות האחרונות, סובבת חפירת רשת סביב נושא לא חשוב ולא משמעותי כלל, שבמרכזו צילו אחד שהועלה 
ל Tumblr ע”י קייטלין מקניל, בו מצולמת שמלה באיכות זוועתית של סמארטפון כלשהו והשאלה האם השמלה היא בצבע לבן עם פסים זהובים או כחולה עם פסים שחורים? 
אז התשובה אולי כבר ידועה לכל (שמלה כחולה עם פסים שחורים) למרות שעדיין יש אנשים המוכנים להשבע שהיא לבנה עם פסים זהובים. 
מאחר ומקורות אור שונים מספקים צבעים שונים, (תאורת ליבון/טונגסטן היא צהובה, פלורסנט הוא כחלחל -ירקרק, שמש בשקיעה מעניקה גוונים “חמים” וכו’) כך גם הצבע המגיע אלינו מהם אינו תמיד זהה, אך המוח בצורה מופלאה שומר על Color Constancy (“קביעות הצבע”) כדי שנוכל להבדיל בין גוונים שונים למרות הבדלים במקורות האור המאירים אותם. (להרחבה והסבר מאלף אודות המנגנונים העצביים העומדים מאחורי ראיית הצבע בהקשר הנ”ל).
זהו למעשה התפקיד של ה White Balance (“איזון לבן”) וטמפרטורות הצבע הנמדדת במעלות קלווין במצלמות הדיגיטליות, שעוזר לנו להגדיר למצלמה מהו הפיצוי/תיקון שעליה לבצע, בכדי להפיק את הצבעים הנכונים בתמונה למרות השוני בצבע האור.
בממשק עיבוד ה Raw של פוטושופ כמו גם בתוכנות עיבוד תמונה אחרות, קיימת האפשרות לבצע איזון לבן לאחר צילום התמונה, ע”י דגימת אזור לבן, אפור, או שחור מן התמונה. האזור אותו דגמנו אמור להיות בערכים זהים בערוצי ה RGB המרכיבים את התמונה והתוכנה מבצעת את התיקון לצבע על סמך דגימה זו. לבן יכול להופיע כייצוג של – R: 250 G: 250 B: 250, אפור יכול להיות מיוצג כ R: 84 G: 84 B: 84 וכדומה.
הורדתי את הצילום המקורי לגלקסי S4 שלי ובעזרת Lightroom Mobile ביצעתי מספר איזונים ללבן ע”י כלי ה White Balance של האפליקציה:
התמונה המקורית כפי שהורדה מחשבון ה Tumblr של קייטלין מק’ניל

הראשון הוא Auto White Balance המבצע תיקונים ע”י ניתוח התמונה, באופן אוטומטי
White Balance: Auto

הניסיון השני הוא דגימת צבע מהאזור הכחול (או שמא הלבן?) בשמלה וע”י כך להגיע לצבע המקורי –
דגימה מס’ 1
הניסיון השלישי הוא דגימת צבע מאחד הפסים שעל גבי השמלה וע”י כך להגיע לצבע הנכון של הצילום –
דגימה מס’ 2
כל שלושת נסיונות הדגימה הביאו אל אותה התוצאה: השמלה – מה  לעשות – היא כחולה עם פסים שחורים.

כתיבת תגובה