צילום פורטרט ע”ג רקע לבן מוחלט, הוא מאפיין של הרבה צילומי תדמית וסטודיו. סגנון זה משדר קו נקי, פתוח וישיר.
דיוקנאות (פורטרטים) היו מאז ומתמיד ניסיון לייצוג אמנותי של האדם. דיוקנאות מציגים לרוב את פלג הגוף העליון ובדרך כלל אינם מקושטים מאוד. מטרתם היא להציג את החזות הכללית של האדם, ולעיתים להוסיף אף תובנה אמנותית לגבי אישיותו.
ריצ’רד אבדון (Richard Avedon) הצלם היהודי-אמריקאי, היה צלם אופנה ופורטרטים שנודע בין השאר בזכות צילומי הדיוקנאות המרשימים שלו. הדיוקנאות הסופר מוקפדים, צולמו ע”ג רקע לבן ותו לא. אבדון הצליח להעביר ולזקק את המהות והפרסונה של מצולמיו ואף הרבה מהלך הרוח של התקופה.
הצלמת וי ספירס (Vee Spears), יצרה סדרות יפהפיות שצולמו כולם אך ורק ע”ג קיר לבן.
סדרת הדיוקנאות שלה “Birthday Party” (מסיבת יום ההולדת) מפגישה אותנו עם הדיוקנאות התיאטרליים שלה, של ילדים מחופשים בדרך לחגיגה דמיונית. בסדרת הדיוקנאות “דיסוטופיה”, הדימויים שלה מדברים על חופש ועל עולם המשוחרר משלשלאות ונדמה כי הדמויות שלה מגיעות מעבר רחוק, מהעתיד, או אולי אפילו ממיתולוגיה חדשה.
Birthday Party Untitled-26 Birthday Party Untitled14 Dystopia Untitled 1 Dystopia Untitled 9
בשביל להגיע לתוצאה מושלמת, יש לשלוט במצלמה ברמה גבוהה, לדעת לעבוד עם האור הקיים או עם תאורת מבזקים וכמובן, לדעת כיצד להעמיד את המצולם שלנו בצורה המחמיאה ביותר לצילום.
הרבה מתמונות הסטודיו הללו מצריכות סט עם רקע לבן מנייר-בריסטול ייחודי, מבזקים (פלאשים) וחצובות תאורה כבדות, מחזירי אור (רפלקטורים) בשביל להגיע לתוצאה איכותית ועקבית.
צילום פורטרט על – גבי רקע לבן
את סגנון הצילום הזה, נוכל לנסות ולהשיג בעזרת המצלפון (מצלמת הסמארטפון) שלנו, בשתי דרכים לא כל כך מסובכות.
אפשרות ראשונה – קיר חיצוני, מוצל.
- העמידו את המצולם כשגבו אל הקיר – אך לא צמוד אליו כדי לא ליצור צל.
- ודאו כי אין אור שמש שמגיע אליו ישירות (אחרת יהיו צללים על פני המצולם ועל הקיר)
- עשו פוקוס (על העיניים. הרי אנחנו מצלמים דיוקן).
- העלו את מחוון החשיפה עד שהקיר יהיה לבן כמעט לגמרי
- צלמו
העמידו את המצולם ע"ג קיר לבן מוצל לקבלת תאורה רכה וללא צללים. הרמת מחוון החשיפה עוזרת לנו להגיע לרקע לבן יותר. נסו קביעות שונות.
אפשרות שניה – צילום בפתח הבית.
- כאשר השמש בשיאה (בד”כ בשעות הצהריים) פתחו את הדלת.
- הציבו את המצולם עם הגב אל הפתח המואר (כצעד או שניים מן הפתח אל תוך הבית).
- כבו את מצב ה HDR של המצלפון.
- עשו פוקוס (על העיניים. הרי אנחנו מצלמים דיוקן).
- העלו את מחוון החשיפה עד שהפתח המואר יהיה לבן לחלוטין.
- צלמו.
שלומית מצולמת בפתח הדלת, ע"י גלקסי +S20 ועם חשיפה של 1.5+. הרמת מחוון החשיפה הבהירה את התמונה עד לקבלת רקע לבן מוחלט.
איך עושים את זה עם המצלפון שלכם? קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים