מבוא להדפסה דיגיטלית – מתחילים

תהליך העיבוד וההדפסה הוא תהליך ארוך ומורכב. הקובץ הדיגיטלי עובר שינויים רבים ואמצעי תצוגה שונים, כשלכל אחד נראות אחרת. כצלמים נשאף לשמור על תהליך מדויק ונאמן למקור ככל שניתן.
אחת ההחלטות שעלינו לקחת, היא כיצד לבצע את התרגום של התמונה הדיגיטלית אל הנייר המודפס. חשוב לזכור כי תמונה עליה אנו מביטים במסך נראית שונה מתמונה מודפסת. ניתן לומר כי המסך למעשה “מקרין” את הדימוי ישירות אלינו, בעוד דימוי מודפס מושפע מתאורת הסביבה שנופלת עליו וחוזרת אל העין שלנו (“אור חוזר”); זו הסיבה כי תמונה עליה נביט באור שמש, תראה שונה מאוד כשנתבונן בה תחת מנורת להט או אפילו תחת תאורת פלורסנט.
בנוסף כדאי לזכור כי ניירות שונים מסוגלים להכיל טווחים שונים של גוונים ולחלקם אף גוון יסוד “חם” יותר לעומת ניירות עם גוון בסיס “ניטראלי”, מה שמשפיע בצורות שונות על הדימוי המודפס.
תרגום אינפורמציית הצבע של התמונה הדיגיטלית (RGB) אל טווח הצבע של המדפסות (CMYK), הוא שלב חשוב ביותר ומושפע ממספר רב של שיקולים; כמו למשל האם אנחנו מעונינים בתרגום מדויק ככל האפשר של הצבעים המקוריים (Absolute Colorimetric), או שמא אנחנו מעונינים לשמר את ה”הרגשה” של הגוונים ומעברי הצבע של הצבעים המקוריים בתמונה (Perceptual).
נושא ניהול הצבע ומיומנויות הדפסה הוא נושא מרתק, שמצריך לימוד לעומקם של דברים גם ברמה התיאורטית וגם ברמה המעשית. לאלו מכם המעוניינים במספר שלבים בסיסיים לצורך הדפסה איכותית במדפסות הזרקת הדיו, ריכזתי את סדר הפעולות שעליהן כדאי להקפיד כאשר נבוא להדפיס. ההסבר מתייחס למדפסות מתוצרת EPSON כך שיתכנו שינויים קלים ברזולציות ההדפסה המומלצות ע”י היצרנים השונים ובתפריט המדפסת, אך תהליך העבודה בפוטושופ הוא זהה.

כתיבת תגובה