פורטרט עברי

ציוד צילום קל בשילוב תאורה פשוטה, יאפשרו לכם לצלם פורטרטים מוצלחים בכל מקום ובכל שעה.

בשנים האחרונות אני אוהב לשאת איתי ציוד קל. מצלמה חסרת מראה (“מירורלס” Mirrorles), מבזק קטן ומשדרים ניידים פשוטים, מאפשרים לי לצלם פורטרטים מוצלחים בכל מקום ובכל שעה של היום.

Ivri Final BW
עברי קדם מואר בתאורת פרפר
את עברי קדם (בתמונה), צילמתי באחד ממערכי התאורה הפחות מורכבים אך המרשימים לא פחות, מערך תאורה המכונה “תאורת פרפר”.
העקרון המנחה של סגנון תאורה זה, הוא למקם את התאורה הראשית בזוית אלכסונית מעל פניו של המצולם, כך שיאיר את השיער, הפנים והעיניים, וייצור צל מתחת לאף. בכדי להאיר מעט את הצללים הנוצרים בצוואר ומתחת לסנטר, נשתמש ב’רפלקטור’ – מחזיר אור – שמכוון בזוית אל התאורה הראשית שמלמעלה.
בצילום הזה, שהיה כמעט ספונטני לחלוטין, השתמשתי “במצלמה-שלי-לדרכים” (Canon EOS-M3) עדשת Canon 50mm f/1.8 STM, מבזק Metz Mecablitz 58 AF-1 ורפלקטור כסוף-לבן שיש לי בתא המטען של הרכב.
בשביל להפעיל את המבזק אלחוטית, השתמשתי בסט משדר-מקלט פשוט ביותר שרכשתי בשביל שיהיה לי בהישג יד בכל חור שאני נמצא בו, אבל לא משהו שיעשה לי חור בארנק אם ינזק.
Camera+Lens+Adapter
Canon EOS-M3+50mm f/1.8 STM with Fotga EF to EF-M adapter

 

מערך התאורה
משדר ומקלט רדיו שרכשתי כאן
לרוב אני מצלם ב Raw והמרת הקובץ לשחור-לבן הינה חלק בלתי נפרד מעיבוד התמונה. בצילום הזה השמשתי ביכולות ה NFC וה WiFi של ה M3, בכדי להעביר את הקובץ לסמארטפון שלי על מנת שאוכל לשתף אותו עם המצולם במהירות.
הקובץ המועבר בטכניקה זו, הוא למעשה קובץ ה JPG שמוטמע בקובץ ה Raw המקורי ולכן דאגתי לצלם במצב שחור-לבן שהתאמתי, בכדי שאוכל להעביר את הקובץ, בגווני שחור-לבן לנייד שלי.
Custom BW settings
הגדרות שחור-לבן במצלמה

 

את העריכה הסופית עשיתי עם אפליקציית Snapseed שמאפשרת עיבוד באיכות גבוהה ואף שימוש מסוים במסכות.
התהליך בסרטון שלפניכם:

כתיבת תגובה