צילום פורטרט בתאורת חלון

מאז ומתמיד היתה השמש מקור האור העיקרי של הצילום, כך שלגור בישראל השמשית, מאפשר לנו לנצל את תאורת השמש הזמינה כמעט בכל עונות השנה לטובת הצילומים שלנו.

כמה פעמים רציתם לצלם חבר או חברה, בן משפחה או אפילו את עצמכם, אבל התאורה שבבית היתה איך נאמר..? לא משהו. תאורת חלון תעזור לכם להשיג תאורה מחמיאה במינימום מאמץ. וכן – זה תופס גם בצילום עם הסמארטפון.

תאורה חלשה מקשה עלינו לצלם בצורה איכותית, אך גם לצילום בשמש ישירה יש את המגרעות שלו; כמו למשל צללים כהים וחדים (אור “קשה”), המצולם שלנו שמסונוור וכדומה.
מקור האור הבסיסי בראשית ימיו של הצילום, היה באופן בלעדי השמש. סטודיו הצילום המסורתי היה מאופיין בקיר-חלון ענק (ואף חלק מן התקרה) ששימש כמקור האור העיקרי לצילום. ע”ג החלון היו נפרשים לעתים בדים בשקיפויות שונות – בכדי לרכך ולפזר את האור בעוצמות ובכיוונים שונים, תריסים – בכדי לצמצם ולכוון את כניסת האור ומחזירי אור שונים (Reflectors) שסייעו לכוון את האור לכיוונים נוספים.

 

Frances Benjamin Johnston’s studio
הסטודיו של פרנסס בנימין ג’ונסטון

A typical daylight studio. late 19th century
סטודיו צילום אופייני למאה ה19

בכדי לנצל את מקור האור הזה בצורה יעילה, פשוטה ובסיסית בצילום דיוקן (פורטרט), כל שעליכם לעשות הוא להעמיד את המצולם שלכם ליד חלון שאין דרכו שמש ישירה; צד אחד של הפנים שלו אל החלון צד שני אל פנים החדר.
קבעו את הפוקוס על עיני המצולם ו..צלמו.
קיבלתם דיוקן מואר בתאורת חלון רכה ומחמיאה!

חיה מצולמת בתאורת חלון בלבד ובפיצוי חשיפה של 1-

מעוניינים בתאורה ניגודית יותר ואפילו קצת דרמטית? הגדירו פיצוי חשיפה שלילי במצלמה שלכם וצלמו שוב.
תוכלו להעמיד את המצולם שלכם בזוית של 45° ולהאיר מעט גם את הצד של הפנים הרחוק מן החלון, תוכלו להרחיק אותו או לקרב אותו מאוד אל החלון וכך לקבל וריאציות שונות של תאורת החלון שלכם.

מוזמנים לשתף את ההתנסויות שלכם.

בהצלחה!

צילום פורטרט קלאסי, בGalaxy S7 ובתאורת חלון.
צילום תמונת גוף מלאה, בGalaxy S7 ובתאורת חלון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה