סופר-רזולוציה – הדבר הגדול הבא!

מסך גרסת העדכון. מרץ 2021.

חברת אדובי (Adobe) פרסמה לפני מספר ימים את עדכון “מרץ 2021” לפוטושופ. מדובר בעדכון קטן, שכולל בד”כ תיקוני באגים, תמיכה במצלמות חדשות ושיפורים שונים בתוכנה.
אחד הפיצ’רים הקטנים שנוספו אולי חמק מהעין, אבל אם אתם כמוני – צלמים שמדפיסים את התמונות שלהם בגדול (ואני מתכוון ל ג-ד-ו-ל.   מעל מטר ואף יותר); אתם חייבים להכיר את יכולת ה“סופר רזולוציה” (Super Resolution), שהיא מבחינתי אחת התוספות החשובות של העדכון אם לא החשובה שבניהם.

האם ב 2021 אנחנו זקוקים בכלל ליותר מגה-פיקסל?

רוב המצלמות מפיקות קבצים ברזולוציות של בין 16mp ל 24mp ומגיעות משם אפילו עד 100mp. גם בזירת הסמארטפונים, אנחנו לא נתקלים בבעיות של רזולוציה, כאשר מרבית הסמארטפונים כבר מציעים רזולוציות של 12mpברזולוציית הבסיס אך מסוגלים לצלם גם ברזולוציות של 64mp, 32mp ואפילו 108mp (!!) כמו למשל בסדרות הדגל של סמסונג.

התשובה הקצרה היא – בדרך כלל לא, אבל מדי פעם כן. ולפעמים, אנחנו באמת באמת צריכים את זה!

“סופר רזולוציה” Super Resolution הוא פרויקט עתיר פיקסלים, אך..מסוג אחר.
תארו לעצמכם שיכולתם להפוך תמונה של 10 מגה פיקסל לתצלום של 40 מגה פיקסל, או להפוך למשל, תמונה ישנה שצילמתם במצלמה ברזולוציה נמוכה, או תמונה שצילמתם בסמאטרפון שלכם ואתם רוצים להדפיס אותה בגדול!

תמונת הרזולוציה הנמוכה לעומת הסופררזולוציה של אדובי
תמונת המקור - רזולוציה נמוכה לעומת הגדלה רגילה ולעומת ה'סופר-רזולוציה' החדשה של "אדובי". (מקור: Adobe)

כשהמחשב לומד לעשות “זום דיגיטלי”

המונח “סופר רזולוציה” מתייחס לתהליך של שיפור איכות התצלום על ידי הגברת הרזולוציה שלו לכאורה.
הגדלת תמונה (“ניפוח”) מייצרת לעיתים קרובות פרטים מטושטשים וחסרים, אך ל”סופר רזולוציה” של Adobe יש יתרון מיוחד – מודל ‘למידת מכונה’ (Machine Learning) מתקדם, המתאמן על מיליוני תמונות.
מגובה על ידי מערך האימונים העצום הזה, אפשרות ה”סופר רזולוציה”, יכולה להגדיל תמונות בצורה מושכלת תוך שמירה על קצוות נקיים ושמירה על פרטים חשובים.

איך עושים את זה ועד כמה האיכות הזו מהווה קפיצת מדרגה? בסרטון שלפניכם:

כתיבת תגובה