Expert Raw אפליקציית הצילום הטובה ביותר! [סקירה ראשונית]

אם גם אתם כמוני – אוהבים לצלם במצב המקצועי שבמצלפון שלכם, את ודאי יודעים כי במוד הזה ניתן לשלוט בכל כך הרבה אלמנטים בצילום הסלולרי שלנו, מה שמאפשר יצירתיות רבה.

בסוף חודש נובמבר 2021, שחררה סמסונג לאוויר העולם, אפליקציית צילום חדשה בשם Expert Raw.

Samsung ExpertRaw הינה אפליקציית מצלמה חדשה, המיועדת ללכידת תמונות ברמה מקצועית, בסמארטפונים המתקדמים של החברה, כשכרגע בשלב הבטא, האפליקציה תומכת רק במכשירי S21 Ultra עם OneUI 4. 

לצלם ברמה מקצועית במצלפון?

מי שפוגש את האפליקציה לראשונה, לא יכול שלא לשים לב, כי האפליקציה דומה לחלוטין למצב הצילום המקצועי (Pro) של דגמי הפרימיום של החברה; אך מתחת למכסה המנוע ישנם כמה שינויים לא מבוטלים.

הדבר הראשון הבולט לעין, היא הגישה ואפשרות הצילום בכל המצלמות של מערך הצילום במצלפון שלנו. 

אם במצב המקצועי יש לנו גישה למצלמה הראשית, הרחבה (X1) ולמצלמה האולטרא-רחבה (X0.6) הרי שכעת עם אפליקציית ה Expert Raw יש לנו גישה גם למצלמות הטלה (Tele) שבמערך הצילום שלנו, ה X3 וה X10 וזה לבדו, כבר שינוי שמשדרג ומוסיף לחוויית הצילום המקצועי במצלפון שלנו. 

UW: Ultra Wide lens (0.6x)
W: Wide lens (1x)
T: Telephoto (5x)
ST: Super Telephoto (10x)

סופסוף – שליטה בכל מערך הצילום.

מתחת למכסה המנוע

השינוי השני בולט אולי לעין לאחר הצילום ב-Expert RAW ומציע טווח דינמי רחב יותר, מה שמאפשר לנו לצלם הרבה יותר – מאזורים כהים ועד אזורים בהירים – בתמונה אחת.
הדבר מתאפשר בין השאר, הודות לטכנולוגיית ה Multi Frame המוכרת לנו ממצב ה HDR למשל, אך הפעם משמשת ללכידת קבצי Raw (וזה די Big deal).

תכונות נוספות שונות מאפשרות תמונות בהירות וברורות יותר גם בתנאי תאורה חלשה, בעוד שתכונות התפעול הידני (ISO, מהירות תריס, EV, פוקוס ידני, איזון לבן וכו’) מאפשרות לצלם לשלוט ישירות במצלמה כמו שהוא רוצה.

ה Expert Raw מביאה צילום בפורמט Linear DNG 16bit raw לעומת RawDNG 12bit  הקיים במצב המקצועי אותו אנו מכירים. מבלי להכנס להסברים טכניים מעיקים, אציין כי מדובר בשיטת קידוד שונה, המאפשרת צילום ושמירה בפורמט ה Raw האיכותי. 

* בעדכון האחרון (1.0.00.21) נוספה האפשרות לצילום בפורמט High Efficiency Raw, השומר על אותה רמה של איכות תמונה גבוהה, בגודל קובץ קטן בכ 1/3 – מה שהופך את קבצי ה RAW לקלים יותר מתמיד לטיפול, אחסון ושימוש.

אמנם האפליקציה נקראת Expert Raw אך התמונות נשמרות גם בפורמט ה JPEG, כך שאם אתן או אתם, טרם שולטים בעיבוד בקובצי Raw או לא מעוניינים בכך, קובץ התמונה הסטנדרטי זמין לכם. בדרך זו אתם עדיין יכולים להינות ממצב צילום מקצועי, עם שליטה מקסימלית בכל מה שרק אפשר במצלפון שלכם. 

אינטגרציה מיידית עם תוכנת ‘לייטרום’ (Lightroom)

 את קובץ ה-RAW ניתן להציג ולערוך באמצעות האפליקציות או התוכנות העדכניות ביותר התומכות ב-DNG. וניתן לראות כי מציג התמונות של האפליקציה, משלב בתוכו את האפשרות לפתוח את התמונות ישירות באפליקציית “לייטרום (תצטרכו להוריד ולהתקין מראש, אחרת זה לא יקרה 😜)

 מה חדש ומה אני חושב על זה? בסרטון הקצרצר שלפניכם:

כתיבת תגובה