פוטושופ: שנה אזרחית חדשה

לא פעם נגעתי בתופעה הרווחת בתעשיית האופנה העושה שימוש בתוכנות מחשב להצרת היקפים של דוגמניות, ואחרי צרפת, ארה”ב ואנגליה, הגיע המאבק בתכתיבי תעשיית האופנה גם לישראל. עם כניסתה של השנה הקלנדרית החדשה, נכנס לו לתוקף חוק הדוגמניות המוכר יותר כ”חוק הפוטושופ”.

החוק שנוסח ע”י חברת הכנסת רחל אדטו (קדימה) יחד עם ח”כ דני דנון, יו”ר הוועדה לזכויות הילד, אוסר על הצגת דוגמניות בתת משקל ומחייב ציון מיוחד אם התמונה עברה עיבוד דיגיטלי.

בעבר כבר גבתה תעשיית האופנה קורבנות ואידיאל היופי האנורקטי שימש מקור חיקוי לאשליה בלתי אפשרית, ובשל כך נגררו בנות ובנים להפרעות אכילה משמעותיות, ועכשיו מקווים כי באמצעות החקיקה, יפסק השימוש בדוגמניות רזות מדי לצורך קידום מוצרים, והמרדף אחר הרזון המטורף והסטנדרטים הקיצוניים של תעשיית היופי יוגבל.
מעצבת האופנה דורין פרנקפורט, טענה כבר בעבר כי הצעת החוק החדשה היא “הצעה דרקונית שלא ניתן לאכוף”.
הצלם עדי ברקן, שהוביל את המאבק באנורקסיה והפרעות אכילה אמר כי מדובר בחוק שמציל נפשות “מה שעשינו ב-25 השנים האחרונות זה פשע, לקחנו את הכל רחוק מדי בשימוש בפוטושופ…” 
אם אתם צריכים תזכורת עד כמה אפשר ללכת רחוק עם פוטושופ צפו בסרטון הזה של חברת Dove או בסרטון המטורף הזה שרץ שנים ביו-טיוב.

חשוב להיות מודעים שעולם הדימויים והאידיאלים שלנו מעובד, משופר ו”מפוטשפ” וגם אם נתקשה להאמין בכך – הוא משפיע על התפיסה של כולנו.

כתיבת תגובה