שאון חורף 2013 – מאיבוד לעיבוד

איבוד_לעיבוד_הזמנה
כחלק מאירועי שאון חורף 2013 תעלה לאויר התערוכה “מאיבוד לעיבוד” בה מציגים נעמה ישראל ואנוכי.

בשנה שעברה במסגרת תערוכת מחווה לאומנות הבארוק הצגתי עבודה שהיתה חלק מקונספט שעסק במפגש שבין היפה והפגום, הפלאסטי והאותנטי וחקרה את המפגש בין אמנות ואופנה. השנה הקונספט כללי ורחב ככל שיהיה, התמקד בנושאים של שיבוש.

“עם מהפך התרבות שלנו לזרם אינסופי של מציאויות מדומות, דרך המדיה והרשתות החברתיות, ולשיגעון צריכה חסרת ביקורת של מידע / מוצרים / תפיסות חיים, הופכת האמנות במקביל לכלי משבש יותר מאשר מחקה. ליצירה שבעבר ניסתה לחקות את הטבע, נותר היום לחקות עולם שבו הטבע כבר לא קיים אלא מבעד למסכי LCD דקים, ומן ההכרח היא עוסקת במקרים רבים בשבירה של המדיום ובחשיפת גלגלי השיניים הגסים של המנגנון שמייצר את ה”טבע” החדש. בתוך כך, דווקא השיבוש הוא הנסיון למצוא מבט ‘אמיתי’ (כמו דימוי המשתקף מתוך מראה) שבו יש הפרדה בין המציאות המקובלת שמיוצרת ע”י המדיה, לבין המציאות שבעולם שמחוץ למסך”.
(מתוך הקול הקורא לאמנים).

העבודות שלי רובן ככולן נוצרו לא ע”י צילום לכשעצמו, אלא ע”י סריקות של דימויים בסורק שולחני, דרך צילום בטלפונים סלולריים ומצלמות כיס וכלה בפריימים מתוך סרטוני וידאו ווידאו קליפים מ YouTube. הדימויים עברו מניפולציות ע”י אפליקציות צילום שונות, ע”י פוטושופ ושאר תוכנות לעיבוד תמונה מתוך רצון לערער על האיכות הדיגיטלית האבסולוטית של הדימויים (חלקם אף ‘נופחו’ בצורה משמעותית כחלק מתהליך הרידוקציה שנעשה לקובץ) והטמעה פיקטיבית של אסטטיקה צילומית מהדור הישן. העבודות כולן הודפסו עצמאית ע”י מדפסות הזרקת דיו בפורמט רחב (Plotter).
הפתיחה ביום שני הקרוב ה 28/1/2013 בז’בוטינסקי, בן שטח 1 ירושלים, בשעה 19:00. 

כתיבת תגובה