8 טיפים לצילום בשלג

אז החורף כאן והוא מביא איתו הרבה משקעים, קור, שלג בחרמון וב 24 השעות האחרונות גם עננת-אי-ודאות, האם תזכה עיר הבירה שלנו לביקור של הלבן הזה. קבלו שמונה טיפים רגע לפני שיוצאים עם המצלמה החוצה:

1.שלג

כדאי שירד שלג כדי שתוכלו לצלם אותו

צילום: חיה זליקוביץ’

2. כפפות

קר בחוץ ואחד הדברים הכי לא כיפיים שיש, זה לאחוז במצלמה בקור שכזה.

3. מיקוד (פוקוס)

קשה למצלמה לקבוע פוקוס כי הכל למעשה נראה כמו משטח לבן?
חפשו אזורים עם ניגודיות גבוהה יותר כמו ספסל בשדרה, רכב חונה, אנשים ספונים במעילים וכדומה, והיעזרו בהם לקביעת הפוקוס.

4. מדידת אור

צילום: חיה זליקוביץ’

ודאו שמד אור המצלמה שלכם נמצא במצב מדידה Evaluative (מופיע גם כ Matrix) ולא ב Spot (נקודתי). מדידת אור הערכתית (Evaluative) תמדוד את האור מכל הפריים ותיתן המלצת חשיפה טובה יותר. מדידת אור נקודתית משלג, תגרום למצלמה שלכם להוציא תמונות כהות מאוד.

5. פיצוי חשיפה

השלג מחזיר הרבה אור מה שמבלבל לעיתים את מד האור של המצלמה והתוצאה היא של שלג אפור ולא לבן. קביעת פיצוי חשיפה של 1+ תיתן לנו תמונה עם שלג צח ולבן, כמו ששלג אמור להיות.

6. איזון לבן (White Balance)

שנו את איזון הלבן של המצלמה (WB) בהתאם לתאורה בה אתם מצלמים. צילום לילה מושלג המואר בתאורת רחוב, עשוי לגרום לתמונה עם גוון צהוב-כתום מוגזם. צילום ביום מושלג עם עננות נמוכה, עשוי להתקבל במצלמה בגוונים כחלחלים מדי.

7. סוללות

סוללות המצלמה מתרוקנות מהר יותר כשקר. דאגו לקחת סוללה נוספת ואחסנו אותה במקום חמים, (כמו למשל כיס המכנסיים או המעיל). כאשר סוללת המצלמה שלכם מאותתת שהיא לקראת סיום, החליפו אותה עם הסוללה הנוספת ושימו אותה בכיס. כשהיא “תפשיר” קצת, ישמצב שתוכלו להשתמש בה עוד קצת.

8. בחזרה לבית – מניעת עיבוי ואדים

אחרי שסיימתם לצלם את מנת השלג שלכם, חכו רגע לפני שאתם נכנסים לבית או למקום חם אחר.
מעבר מקור אל חום עלול ליצור אדים ולחות בתוך העדשה שלכם, עינית המצלמה והמצלמה עצמה. במקרה של קור קיצוני (טמפרטורות שמתחת לאפס) “הפשרת” המצלמה עשויה לקחת גם כמה שעות. לחות אגב, יכולה גם לפגוע במצלמה שלכם. אם המצלמה שלכם נרטבה.
לפני שאתם נכנסים בחזרה פנימה, שימו את המצלמה בתיק הצילום שלכם וסגרו אותו היטב. (אין לכם תיק צילום יעודי? הכניסו את המצלמה לתוך שקית וסגרו אותה היטב בתוך תרמיל הגב שלכם או בתוך המעיל). בבית השאירו את המצלמה בתיק בכדי למנוע את המעבר החד בהפרשי הטמפרטורות. לחוצים לראות כבר את התמונות? הוציאו את כרטיס הזיכרון לפני שאתם חוזרים לבית.

ירד שלג בסופו של דבר?
הצלחתם להגיע לחרמון למרות הפקקים?
מוזמנים לשתף איתי את תמונות השלג שלכם.

מחשבה 1 על “8 טיפים לצילום בשלג”

  1. היי איתי.מעולם לא צילמתי שלג אף כי אני מצלם שנים רבות ו…….גר באילת.עזרת לי תודה.אשמח כמובן לטיפים נוספים בנושא הצילום.

    הגב

כתיבת תגובה