מסכות – הפנים האמיתיות של פוטושופ

 

עד עכשיו כאשר עבדנו עם מספר שכבות, נעזרנו בשיטות שילוב שונות בכדי למזג אותן. כאשר רצינו ליצור מניפולציה כזו או אחרת ו’להשתיל’ אלמנטים מתמונה אחת באחרת, נעזרנו בכלי המחק ובכלי הבחירה השונים בכדי לשלב בין השכבות השונות. אמצעי נוסף בו נוכל להיעזר בעת מיזוג מספר שכבות בפוטושופ, היא המסכה.

 
כמו שמסכה מסתירה חלקים מסוימים בפנים, כך גם המסכה שאנו מוסיפים לשכבה מאפשרת לנו ‘להעלים’ חלקים מסוימים ממנה, מבלי שבאמת נמחק את הפיקסלים שבתמונה. הדבר יכול לסייע לנו כאשר נרצה לבצע תיקונים או לשחזר את החלקים שמחקנו מאחת השכבות.
(1) צירוף מסכה לשכבת התמונה 

המסכה מופיעה כמלבן נוסף ליד תמונת השכבה; במלבן זה צבע לבן מייצג אזורים נראים בתמונה, וצבע שחור מייצג אזורים בלתי נראים (תמונה 1).

בהתחלה המסכה כולה לבנה אך בהמשך, בכדי להעלים חלקים בתמונה, נבחר את כלי המברשת כשצבע החזית הוא שחור (זה המקום להדגיש כי אנו עובדים עם הצבע השחור או הלבן) נבחר במסכה עצמה בחלון השכבות, ועתה שימו לב, ציור עם הצבע השחור מעלים חלק מהתמונה. שימו לב לאזורים השחורים המופיעים במסכה כשאתם מציירים עליה. ה thumbnail של השכבה לא משתנה משום שלא מחקתם שם שום דבר, רק הסתרתם חלקים עם המסכה. אם טעינו ופספסנו מעט ב”מחיקה” פשוט נעביר לחזית את הצבע הלבן (לחיצה על האות “X” או על החץ המעוקל – (תמונה 2).

  



(2) דוגמא למסכה העוזרת לשלב שתי תמונות, האחת בצבע והשניה בש/ל:

 

דוגמא למסכה העוזרת בשילוב שתי שכבות (תמונות) שונות:

 

 
מצרף לכם סרטון קצר שמדגים דרך יצירתית לשימוש במסכה, כלי הגרדיאנט ושיטות השילוב שאת כולם כבר למדנו.
 

כתיבת תגובה