גברים, פוטושופ ודימוי הגוף

מי שעוקב אחרי ומכיר אותי, יודע שנושא דימוי הגוף במדיה הוא תחום שמעניין ומעסיק אותי, במיוחד בנקודות המפגש שלו בעידן הדיגיטלי.
במסגרת “שבוע דימוי-הגוף החיובי” של האתר “באז-פיד”,  (BuzzFeed’s Body Positivity week) הועלו מספר סרטונים הנוגעים ועוסקים בשאלות הנוגעות בדימוי הגוף שלנו בעידן הנוכחי.
בעוד רוב הסרטונים התמקדו בעיקר בדימוי הגוף הנשי והלחץ החברתי הבלתי פוסק להתאים עצמן לתבנית הסטריאוטיפית, נגע סרטון אחד בדימוי הגוף הגברי בחברה המודרנית; וההשפעה של הדימויים הויזואלים הרבים, על הקבלה העצמית שלנו את עצמנו.
מה זה אומר להיות “גבר” בחברה המודרנית/הפוסט-מודרנית? מהם הסטריאוטיפים של החברה הפוסט-מודרנית לגבי מראהו של הגבר? האם לגברים יש פחות שאלות או בעיות הנוגעות לדימוי גוף שלילי והאם הדבר משפיע על הבטחון וההערכה העצמית? האם הגברים מוטרדים פחות מן המראה החיצוני שלהם?
“It’s not our job to look THAT good”
סרטון ה “The Try Guys” האחרון, הפגיש 4 גברים ‘ממוצעים’ על סט הצילומים, במטרה לבדוק האם הם יוכלו להיות הדמויות הגבריות הניבטות אלינו מן המדיה. אמנם גם הגברים “האידיאליים” קיבלו עזרה מ Adobe, אבל הם ללא ספק מייצגים כיום את אידיאל היופי הגברי.
במהלך הצילומים התמודדו הארבעה עם שאלות הנוגעות לגבריות, סטריאטיפים, דימוי הגוף וקבלה עצמית. מעניין היה לשמוע, כיצד הגיבו הארבעה לדמות המשופצת/משופרת (?)/מלוטשת שלהם עצמם.


כתיבת תגובה