עריכת תמונה באמצעות Snapseed

עיבוד התמונה הוא חלק נוסף בצילום הדיגיטלי, והיום בעידן הסמארטפונים הנגישות לתוכנות עיבוד איכותיות אפילו קלה מתמיד.

המהפך שעשה הצילום הדיגיטלי בעולם הצילום, הוא למעשה המהפך הכי גדול מאז שהומצאה הדרך לקבע את תמונות הקאמרה אובסקורה. הצילום הדיגיטלי פרץ את גבולות המדיום, את יכולותיו ואת האיכויות שהוא מספק ואף הפך את יכולת הטיפול בתמונה – בקובץ – לנגישה בהרבה (ויש שיגידו אפילו יותר מדי).

עיבוד תמונה לא חייב להיות מוגזם, לא מציאותי או כזה שמשנה את התצלום בצורה קיצונית, אלא יותר בכיוון של טיפול עדין וגימור של הצילום שלנו.


עיבוד בסיסי ונפוץ בקרב צלמים רבים הוא למשל חיתוך ויישור של התמונה שלנו, איזון הבהירות והניגודיות, טיפול ברוויית הצבע, חידוד התמונה והסרת פגמים כמו למשל כתמים ע”ג החיישן או אלמנטים מושכי תשומת לב אחרים – תיקונים קטנים ושיפורים שלא יכלנו לבצע בזמן צילום התמונה.

אם בעבר היה עיבוד התמונה נעשה בחדר החושך ע”ג ניירות רגישים לאור והצריך שיטות הדפסה מסויימות, עם המעבר לעידן הדיגיטלי נעשה תהליך עיבוד התמונה לנגיש קצת יותר ואולי אפילו נוח יותר (אך לא בהכרח קל יותר או פחות מורכב), מאחר והוא נעשה על גבי המחשב ולא מצריך שאיפת כימיקלים או אור בטיחות אדום.

הסמארטפון ככלי לעיבוד תמונה

עיבוד תמונה בתוכנות כמו פוטושופ, לייטרום ואפיניטי (Affinity) הוא לרוב נחלתם של צלמים מקצועיים, שמצריך מעבר לתשלום על התוכנה, גם מחשבים עם מפרט שלאו-דווקא זמין לכל אחד. לשמחתנו כיום לרובנו יש בכיס מחשב עם יכולת עיבוד לא רעה בכלל, הלא הוא הסמאטרפון.

אודרי הפבורן כפי שצולמה ע”י דניס סטוק. משמאל: הערות לתיקונים ע”ג ההדפס הראשוני. מימין: התמונה לאחר ה”עיבוד” (טיפול) בחדר החושך. מקור ולקריאה נוספת Peta Pixel

חיפוש זריז בחנות האפליקציות שלכם יניב תוצאות רבות של אפליקציות לעיבוד תמונה, כאשר רבות מהן גימיקיות ומיועדות לאפקטים ופילטרים שונים ומשונים.
שתי אפליקציות מצוינות שכדאי להכיר הן Photoshop Express ו Snapseed שנותנות לכם כלי עיבוד מצוינים ואיכותיים, תוך כדי שמירה על איכות הקובץ שלכם.

האפליקציות הללו זמינות למשתמשי אנדרואיד ו iOS וכל מה שתצטרכו לעשות הוא להעביר את התמונות שצילמתם במצלמת ה DSLR או המירורלס שלכם אל הנייד שלכם. לאחר שהתמונות נמצאות על המכשיר שלכם, תוכלו לערוך אותם בנוחות ובקלות בכף היד שלכם.

…and one more thing

אחד הדברים שאני ממש אהבתי ושממש כיפיים בעיני, היא העובדה שגם Snapseed וגם פוטושופ אקספרס, יודעות לעבוד עם קובצי Raw של לא מעט מצלמות וללא כל בעיה עם קובצי Raw מסוג DNG.

איך עורכים תמונות ומהם הכלים הראשונים שעליכם להכיר ב Snapseed ? – בסרטון שלפניכם:

הסרטון מותאם לצפייה במסך מלא בסמארטפון שלכם

אז אחרי שהתנסיתם בSnapseed, מה דעתכם לגבי יכולות העיבוד שלה? האם זה דבר שיכול לשמש אתכם?
מוזמנים להגיב למטה.

10 מחשבות על “עריכת תמונה באמצעות Snapseed”

  1. הי נדב
    קראתי את המאמר וגם ראיתי את הסרטון ביוטיוב.
    הכל מוסבר בצורה מובנת
    יש לי שאלה: אני מנסה להעלות תמונות מגלריות התמונות במכשיר, אבל משום מה לא כל הגלריה עולה לי.
    אשמח לעזרתך
    תודה

    הגב
    • היי מוטי,
      עם איזה מכשיר אתה?
      האם נתת הרשאות לShapsed לגשת לאחסון המכשיר ובמידה ויש כרטיס זיכרון, גם לכרטיס הזיכרון?

      הגב
  2. שלום לך איתי נהניתי מאד מהמאמר
    רציתי לשאול
    האם התוכנה הזו Snapseed זמינה למחשב ג”כ ואם תוכל להעלות קישור אני מדבר על Windows 10

    הגב
  3. היי רותי!
    שמח שאהבת את הפוסט ואת הסרטון.
    ה Photoshop Express זמינה לבעלי Windows 10 דרך חנות האפליקציות של מיקרוסופט.
    מאחר ואני עם מחשב Mac אין לי קישור ישיר לזה, אבל זה מה שמצאתי בחיפוש זריז:
    https://www.microsoft.com/he-il/p/adobe-photoshop-express-image-editor-adjustments-filters-effects-borders/9wzdncrfj27n?activetab=pivot:overviewtab

    הגב
    • היי אני עורך המון בסנפסיד אך לאחרונה שלחתי לגרפיקאית תמונות שצילמתי בשני פעמים שונים (לאלבום דיגיטלי) ולשניהם הייתה בעיה לעבוד עם התמונות נתקלתה בזה יש פתרון?

      הגב
      • היי יעקב,
        אני מדפיס לעצמי בשלל פורמטים ולא נתקלתי בבעיות הדפסה עם קבצים שערכתי בSnapseed.
        מה בדיוק היתה הבעיה שציינו בפניך?

        הגב
  4. ממש נהניתי מסרטון ההדרכה (בטח אצפה שוב בהמשך). הורדתי את שתי התוכנות לטלפון אבל אמרת שהפוטושופ אקספרס זמינה להורדה גם למחשב. חיפשתי ולא מצאתי. קישור?

    הגב

כתיבת תגובה