להסתכל רחב

אחת הטכניקות המרשימות שניתן להשתמש בהן בעידן הדיגיטלי, היא חיבורן של כמה תמונות לכדי תמונה אחת רחבת זווית (“פנורמה”) ובכך להכניס אל העבודה שלנו מבט שונה ורחב יותר ממה שתספקנה לנו עדשה רחבת זווית.
 תהליך יצירת הפנורמה אינו מתחיל ונגמר בתוכנת הפוטושופ עצמה, כי אם מתחיל כבר בשלב הראשוני של צילום התמונות הבודדות.
ליצירת פנורמה מוצלחת, כזו שתתחבר לנו בסופו של דבר בעזרת התוכנה ללא בעיות, עלינו בראש ובראשונה לחבר את המצלמה שלנו לחצובה. לאחר שהמצלמה שלנו ממוקמת על החצובה, עלינו להקפיד על כמה כללי ברזל פשוטים בזמן הצילום:
  1. שימוש באורך מוקד זהה – דהיינו “לא לעשות זום”. יש להקפיד על אותו אורך המוקד, ה”זום” של העדשה שלנו, בזמן צילום כל הפריימים המיועדים לחיבור.
  2. קביעת צמצם אחיד – מאחר והצמצם משפיע בין השאר על עומק השדה, עלינו להקפיד על צילום הפריימים באותו הצמצם (מצב A או AV) בדיוק בכדי להימנע מהבדלים בעומקי השדה של הפריימים השונים. המתקדמים והמחמירים עובדים במצב ידני מלא (M) ושומרים על חשיפה קבועה בזמן צילום הפריימים כולם (הזכרנו את הנושא בשיעור).
  3. חפיפה בין פריימים – יש להקפיד על חפיפה של שליש (לפחות) בין תמונה לתמונה; מה שדרוש לתוכנה בכדי ליצור את החיבור וה’תפירה’ של הפריימים הבודדים, לכדי תמונה אחת רחבה. 


  1. לאחר הצילום נפתח את התמונות בפוטושופ ונבחר באופציה File – Automate – Photomerge
בתיבת הדו-שיח שתפתח נלחץ על האופציה Add open files בכדי להציב את הקבצים בממשק יצירת הפנורמה (חלונית ה Photomerge).  

בשלב זה נשאיר את אפשרות ה  Layout על אוטומט (למעט ההבדלים אותם הזכרנו) ונלחץ על OK. פוטושופ יתחיל לבצע את חיבור השכבות ושילובן לכדי תמונה אחת ובסוף המסך שלנו יראה כך:


בשלב זה נוכל לחתוך את התמונה הסופית כראוי ולאחר מכן לאחד את השכבות לכדי תמונה אחת (שכבה אחת).


זהו. את תמונת הפנורמה נוכל להמשיך ולערוך כעת כתמונה לכל דבר, לבצע תיקוני צבע ובהירות הנדרשים לעיתים בעקבות שינויים בחשיפה בקצוות השונים של התמונה.




כתיבת תגובה