ברוח ובארוק: “אמנים עושים לאמריקן אפארל מה שהבארוק עשה לרנסנס”

הערב במסגרת אירועי ‘שאון חורף’ המתקיימים בירושלים, תפתח תערוכת מחווה לאומנות הבארוק באוצרות קרן רוזנברג ואלמוג גז. בתערוכה משתתפים מספר אמנים ואני ביניהם, המציגים עבודות עכשוויות בהשראת תקופת הבארוק.

“בתקופת הבארוק שבאה אחרי תקופת הרנסנס ה’מושלמת’ הייתה תחושה של ריקנות. האמנות ברנסנס התאפיינה בסימטריה, איזון ורוגע, דוגמת מיכאלנג’לו שהתעסק במודל היופי, שפירט את אנטומית האדם, שדיבר על האמת ה”יפה”.
איך אפשר להתחרות בכזה דיוק באומנות? תקופת הבארוק באה לשבור את הדיוק הזה. 

בניגוד לרנסנס שפנה אל השכל, הבארוק התאפיין במורכבות, מיזוג ניגודים, תנועה ודרמתיות. הוא פנה אל הרגש והדמיון וניסה להקסים את המתבונן. אנו מזמינים אתכם להתבונן בנעשה היום על ידי אמנים עכשוויים, התערוכה תעסוק בעיקר בצילום וצילום מטופל.
בין האמנים המשתתפים : איתי נדב , דנה סטרלינג , מיכל הררי , פז קרן , קובי בוהדנה , גיל-לי כהן, ג’ני רפלסון , שאול אלפיה , חנן בר אסולין , ילי רייכרט , נטע פולק , לי חן”.
התערוכה חוקרת את המפגש בין אמנות ואופנה. מתוך המפגש עם המקום והבנת המהות שלו, הוחלט לחקור את ביטוי האופנה באמנות עכשווית. אמנים רבים התעסקו ועוסקים בשאלות של תפיסת היופי, האסתטיקה, דימוי הגוף, לבוש, כסף וחדירה של ביטויים אלה לתודעה שלנו כחברה. התערוכה תתעסק במפגש שבין היפה והפגום, הפלאסטי והאותנטי.
(מתוך דף הפייסבוק של התערוכה)
Baroque_1 Baroque_1

האוצרת קרן רוזנברג בהכנות לפתיחה (צילום: Mejadra Eyes)     עושים סדר ב’אמריקן אפארל’ (צילום: Mejadra Eyes)
התערוכה תפתח הערב ב 20:00 ברחוב ריבלין 3 ירושלים, בקומה העליונה (חנות אמריקן אפרל לשעבר),
ותנעל ב 26-02-12 ב 20:00.
הכניסה חופשית.
עודכן ב 22-02-12:
תמונות מאירוע הפתיחה. צילום נדב אריאל ותומר זמורה.

כתיבת תגובה