התאמה מלאה

תוכנת פוטושופ מאפשרת לנו לבצע עריכות מורכבות בתמונות שלנו, אך לעיתים עיבוד תמונה עשוי למעשה לפגוע באיכות הקובץ שלנו. השימוש בשכבות התאמה (Adjustments Layers) מאפשר לנו לבצע פעולות עריכה בצורה איכותית ובצורה כזו שלא פוגעת בקובץ התמונה המקורי.

Adjustments Layers (בתרגום חופשי -שכבות התאמה) הן דרך ‘בריאה’ יותר להחיל פעולות שונות של תיקוני חשיפה, גוון וצבע על התמונה, מבלי לשנות את ערכי הפיקסלים באופן קבוע.

לדוגמא, במקום לבצע התאמות ‘Curves’ או ‘Levels’ ישירות על קובץ התמונה, נוכל ליצור שכבת התאמה ‘Curves’ או ‘Levels’. התאמות הבהירות הצבע והגוון נשמרות בשכבת ההתאמה ופועלות על כל השכבות שמתחתיה. ניתן לבטל את השינויים ולשמור את התמונה המקורית בכל זמן. העבודה עם שכבות ההתאמה מספקת לנו את היתרונות הבאים: 

  • עריכה גמישה – ניתן לנסות קביעות שונות ולערוך מחדש את שכבת ההתאמה בכל עת. ניתן גם להחליש את אפקט ההתאמה באמצעות הפחתת האטימות של שכבת ההתאמה.
  • עריכה בררנית – צבעו על תמונת שכבת ההתאמה כדי להחיל התאמה על חלק מהתמונה. לאחר מכן ניתן לשלוט בחלקי התמונה שיותאמו באמצעות עריכה מחדש של מסיכת השכבה. ניתן לשנות את ההתאמה באמצעות צביעה על המסיכה בצבעי שחור, לבן וגווני אפור שונים).ניתן להחיל את התאמות שביצענו על תמונות מרובות, ע”י העתקה והדבקה של שכבות ההתאמה מתמונה לתמונה, ובכך להחיל את אותן התאמות החשיפה, הצבע והגוון.

קצת על השימוש והעבודה בשכבות ההתאמה, בסרטון שלפניכם:

כתיבת תגובה