כיון זווית המבזק והשפעתה על הצילום

השימוש העיקרי במבזק הוא כתאורה ראשית או כתאורת מילוי. שינוי קטן של זווית המבזק, יכול לעשות שינוי גדול בתמונה שלנו.

רוב הצלמים הרוכשים מבזק בתחילת דרכם, עושים זאת בכדי שיוכלו לצלם במקום שבו אין מספיק אור. המבזק (Storbe / Flash “פלאש”) הוא אביזר אלקטרוני המשמש ליצירת הבזק תאורה קצר (אך חזק) והשימוש העיקרי בו הוא כתאורה ראשית או כאור מילוי (Fill Light) לאובייקט, למרות שניתן להשתמש במבזק גם לשימושים אחרים, כמו למשל להקפאת תנועה.

צלם מחזיק בידו מבזק מגנזיום
צלם עם מבזק מגנזיום

הצילומים הראשונים בעזרת אור מלאכותי, מתוארכים סביב שנת 1839, כאשר ל. איבסטון (Levett Landon Boscawen Ibbetson) השתמש בתאורת חמצן-מימן (oxy-hydrogen) בעת צילומי אובייקטים מיקרוסקופיים.
בהמשך פותח והפך נפוץ מאוד, השימוש באבקת מגנזיום שהונחה על מגש מתכת (המבזק “הקדום”) והוצתה בזמן הצילום. כיום כל המבזקים הם אלקטרוניים ופועלים ע”י סוללות או חיבור לחשמל.

הצילום עם מבזק כאור ראשי עשוי להיות בעייתי. האור המופק מן המבזק מוקרן ממקור קטן וממוקד, מה שיוצר צללים חדים וכהים (“אור קשה”).

רובם המכריע של המבזקים הקיימים בשוק הצילום, מאפשרים לצלם להזיז את ראש המבזק לכיוונים שונים ובכך לשנות את כיוון האור שמגיע אל המצולם או האובייקט.

זויות שונות של המבזק
אפשרויות שונות לכיון זווית המבזק

מה האפשרויות הזמינות לנו ומה ההבדלים שזה יוצר בתמונה שלנו? – בסרטון הקצרצר שלפניכם:

עבודה עם מבזקים היא עולם בפני עצמו בתחום הצילום. שליטה בעוצמת האור, סוג האור ושימוש באביזרי תאורה מגוונים; מאפשרים לצלם ליצור עולם ויזואלי שלם, להפיק תמונות יפהפיות ואף להעביר תחושות ורגשות.

שימוש במבזק ישיר

שימוש במבזק המוקפץ מן הקיר

שימוש במבזק ישיר

שימוש במבזק ישיר

ר

כתיבת תגובה