5 טיפים לצילום לילה למתחילים

אז יש לכם מצלמה עם אפשרויות שליטה ידנית ואתם רוצים לצלם בלילה אבל לא בטוחים איך? קבלו חמישה טיפים שיתנו לכם נקודת פתיחה טובה.

לפני מספר חודשים התייחסתי לצילום בתנאי תאורה קשים כמו הלילה. ומאחר ומדובר בצילום מאתגר ולא תמיד פשוט, התייחסתי לצורת עבודה ידנית לחלוטין עם המצלמה שלנו.

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם הצילום, בחירה במצב צילום ידני מלא היא לא תמיד הבחירה הטבעית ולעיתים הדבר אף גורם לתסכול. גם אם כך הדבר, אין זה אומר שלא תוכלו לצלם נופים ליליים, סצנות רחוב ליליות או סיטואציות ליליות מגוונות, כל שתצטרכו הוא להקפיד על מספר שלבים בסיסיים, בעזרתם תוכלו להפיק יופי של תוצרים ליליים.

1. צילום ע”ג חצובה במצב עדיפות צמצם

צילום לילה מצריך עבודה במהירויות צילום איטיות, מה שגורם לתמונות מטושטשות אם המצלמה שלכם אינה יציבה. הציבו את המצלמה שלכם ע”ג חצובה מתאימה, כזו שיכולה לשאת את משקל המצלמה+העדשה שלכם וחשוב לא פחות – חצובה שתהיה פשוטה לתפעול. המצלמה יציבה? העבירו את בורר מצבי הצילום של המצלמה למצב עדיפות צמצם.

‏2. קביעת רגישות ISO נמוכה

רגישות ISO גבוהה מאפשרת לנו לצלם בתאורה חלשה כשהמצלמה נמצאת ביד שלנו, אך גורמת להופעת “רעש דיגיטלי” בתמונות שלנו. מאחר ובשלב הראשון הצבנו את המצלמה שלנו ע”ג חצובה, אנחנו פחות מודאגים מתזוזה של המצלמה שלנו ולכן נוכל לעבוד ברגישות ISO נמוכה, כזו שלא תגרום לרעש דיגיטלי בתמונה שלנו; מה שיפגום בתוצאה הסופית של הדימוי. טווחים של 100-400 ISO יכולים להיות נקודת פתיחה טובה במקומות רבים.

3. קביעת צמצם

צמצם פתוח אמנם מכניס אור רב יותר אך לא מאפשר לנו לקבל תמונה בעלת חדות לעומק הפריים. ברוב המקרים כדאי לקבוע צמצם סגור יחסית כמו 8, 11 או אפילו 16, גם בכדי לקבל עומק שדה גדול, אך גם להימנע מ’זליגה’ של מקורות אור בפריים שלנו.

4. תשומת לב למהירות התריס

מאחר ואנחנו מצלמים במצב חצי ידני ברגישות נמוכה ועם צמצם סגור, המצלמה תבחר לצלם במהירות תריס נמוכה מאוד, מה שלמעשה נקרא “צילום בחשיפה ארוכה”. עלינו לשים לב למהירות התריס שבחרה המצלמה, אם אנחנו רואים מהירות תריס של 30 שניות (“30) מהבהבת ובחלק מהמצלמות מופיעה באדום, נצטרך לפתוח צמצם או להעלות את ה ISO (לא יותר מ400 אך במקרים קיצוניים גם 800), כי המצלמה אומרת לנו ששילוב רגישות ה ISO והצמצם שבחרנו זקוקים ליותר מ30 שניות חשיפה וזה דבר שלא ניתן לעשות במצב חצי ידני.

התראת המצלמה כי 30 שניות לא מספיקות לצורך חשיפה מתאימה

5. התאמת החשיפה – פיצוי חשיפה

צילום בלילה הינו מאתגר ולעיתים ניווכח שלא תמיד קביעת החשיפה ה”נכונה” מספקת לנו את החשיפה שאכן מתאימה לסצנה המצולמת. כמו בצילום באור כך גם בצילום לילי נוכל להתערב ולהשפיע על המלצת המצלמה לחשיפה. התמונה בהירה מדי? נקבע פיצוי חשיפה שלילי. התמונה כהה מדי? נקבע פיצוי חשיפה חיובי.

מחשבה 1 על “5 טיפים לצילום לילה למתחילים”

כתיבת תגובה