צילום מיידי – איך בעצם עובדות מצלמות פולארויד ואינסטקס?

מצלמות “הפיתוח המיידי” – האינסטנט, הן מצלמות המשתמשות במנגנון פיתוח עצמי, אשר נועד ליצור תמונה שעוברת תהליך של פיתוח במקום – זמן קצר לאחר הצילום וללא צורך במכשור נוסף.
הצילום המיידי (instant) הומצא ב 1947 ע”י אדווין לנד האמריקאי, שהשתמש בפילטר של משקפי שמש (polarizer) ויצר מערכת מעשית לצילום מיידי במצלמה.
לנד מתאר כי כאשר ביתו שאלה אותו מדוע היא אינה יכולה לראות את התמונה מיד לאחר שצולמה, הוא חש בפרץ השראה והחליט להפוך את משאלת לב זו, למציאות. כשנה לאחר מכן הוא חשף את המודל המסחרי הראשון שלו “Land Camera Model 95″, מצלמת ה”פולארויד” הראשונה.

חברת פולארויד יצרה שוק חדש בתחום הצילום ושלטה בו במשך 60 שנה ועם הופעתו של הצילום הדיגיטלי, נדחקה לפינה. במהלך העשור הראשון של שנות ה-2000 חלה דעיכה מתמשכת במכירות מצלמות האינסטנט עד שבחודש פברואר 2008 הכריזה חברת פולארויד על הפסקת ייצורן באופן רשמי.

איך עובדת הטכנולוגיה של מצלמות אלו? בסרטון הקצרצר שלפניכם:

בשנים האחרונות צצו מספר קבוצות ברשת אשר מטרתן היא שימור ז’אנר צילום האינסטנט וקריאה משותפת לחזור ולייצר שוב את ניירות הפולארויד אשר נעלמו מן המדפים באמצע העשור הקודם. חברת פוגי’פילם החליטה להרים את הכפפה ולהוציא לשוק שלושה דגמי מצלמות אינסטנט אשר משתמשות בנייר פילם הדומה לזה שהיה נפוץ במצלמות האינסטנט של פולארויד.

בשנת 2015 דיווחה חברת פוג’י כי קו מוצרים זה הנקרא Instax, זוכה לאחרונה לביקושים גבוהים בקרב נערות ונשים צעירות בדרום מזרח אסיה ונמצא בצמיחה חדה. בישראל זוכה המצלמה לפופולאריות לא מועטה ונמכרת ברבות מחנויות הצילום.

מצלמת האינסטקס זוכה לביקוש גבוה. מתוך הדו”ח השנתי של חברת פוג’י.

מחשבה 1 על “צילום מיידי – איך בעצם עובדות מצלמות פולארויד ואינסטקס?”

כתיבת תגובה